torsdag 30 september 2010

Sushi

Idag efter jobbet så stannade jag till på en sushirestaurang för att för första gången köpa och äta sushi! Det var varken gott eller äckligt. Själva fisken i sig smakade ingenting direkt, utan det var ju först när man doppade den i sojan. Något som var riktigt riktigt äckligt var den inlagda ingefäran(Gari), den gick inte att äta. Nej det var nog första och sista gången jag äter det.....inget som jag kommer längta efter iallafall då det finns så mycket som är så mycket godare!

Apropå mitt kök så tänkte jag förbättra färgen på en del av väggen i köket och började titta efter om jag hade någon gammal färg kvar som jag använde då jag målade senast, och ja jag hittade en hel hink med vit väggfärg och började måla över det här partiet som jag ville förbättra lite.

Medans jag målade så tyckte jag att det skiljde sig lite väl mycket i nyanserna och började fundera på om det bara såg så ut när man jämförde den blöta färgen med den som var torr. Till slut kom jag på att jag hade vid ett tillfälle köpt ljusgrå väggfärg som var matt, och det skulle man givetvis inte ha på köksväggar, så istället köpte jag äggskalsvit färg som jag använde på väggarna......och nu hade jag då målat med den matta ljusgråa färgen. Hmmm ja det blir till att åka och köpa en mindre burk med äggskalsvit färg och måla över ett par gånger.

Nu skall det tränas lite och sen skall det bara slappas hela kvällen.....tror jag iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar