lördag 2 oktober 2010

Fiska


Igår bestämde jag mig för att jag skulle upp idag på morgonen och åka och fiska. Var ute i sportfiskeaffären igår eftermiddag och köpte mig en burk mask. Ställde klockan på 05:00 idag på morgonen, men vaknade av mig själv vid 04:00, då jag brukar gå upp när jag skall åka och jobb.

Eftersom jag är uppe vid dessa tider hela veckan så hade jag räknat ut att mellan 05:30-06:00 så börjar det ljusna, så jag åkte hemifrån vid 05:40 och kom fram till parkeringen i närheten av Delsjön, och det var helt bäcksvart ute. Jag fumlade in i skogen och såg inte ett skit förutom trätopparna mot himlen. När jag var på väg rätt ner i ett dike så fick jag upp mobilen och kunde lysa mig fram med hjälp av lampan på den.

Väl framme vid sjön var det fortfarande helt svart! Då startade jag upp programmet för geocaching för att se om det fanns några gömmor i närheten. 200 meter bort skulle det finnas något, och med hjälp av lampan igen på mobilen tog jag mig fram genom skogen och letade ett tag innan jag hittade gömman och fick loggat.

När jag sedan kom tillbaka till mina fiskeredskap så hade det börjat ljusna något, men fick vänta ytterliga en stund innan jag kunde trä masken på kroken. Jag var ute i nästan 4 timmar och det nappade enbart vid 3 tillfällen, varvid ett tillfälle satt det en hyfsad abborre på kroken. Hade gärna velat haft ett par till, men det fick bli ett litet mellanmål som jag precis har stekt upp i lite smör, salt och peppar.....riktigt gott!

Har även slängt in en vinbärs och chilimarinerad stek i ugnen, den skall stå
inne i 150 grader i 2timmar. Sedan blir det
till att smaka på den ihop med lite potatissallad.

Nu hade jag tänkt att gå ifrån datorn en stund för att träna lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar