lördag 16 oktober 2010

En hel vecka sen sist

Ja det har faktiskt gått en hel vecka sen jag skrev något här senast. Det har väl inte hänt så mycket så sett, så det har inte funnits så mycket att skriva om.

Jag skickade efter en e-cigg ifrån nätet i början på veckan som jag fick rätt så snabbt, och en e-cigg är en batteridriven cigg som består av ett batteri, en förbrännare och ett filter. I filtret så finns det flytande nikotin som förbrännaren förångar, och när man då suger på ciggen så får man i sig ånga med nikotin i som precis ser ut som rök. Finns även en löjlig liten ledlampa fram på ciggen som glöder till när man suger på ciggen. Denna har jag gått och sugit lite på då och då under veckan som gått, påminner lite om att röka vattenpipa.

Gjorde ju ett försök till att sluta röka nyligen, men det gick ju åt h*lvete! Men jag har lyckats dra ner på rökandet ifrån 25 cigg om dagen till 8-9 stycken ungefär, och det är ju alltid nåt.

Igår kväll gick jag ha la mig redan vid 18:15, helt otroligt egentligen, men jag var sååå trött och uttråkad. Vaknade flera gånger och somnade om, tills jag till slut gick upp strax innan 05:00.

Jag stod utanför Ica Kvantum i Munkebäck när dom öppnade klockan 07:00, och för första gången så testade jag på självscanningen. Det är ju hur smidigt som helst! Allt är packat och färdigt när man kommer till kassan, och det är ju sällan kö till den kassan heller, så det kommer jag fortsätta med. Jag förstår dock inte hur det går ihop för dom? det måste ju finnas flera oärliga människor, eller människor som helt enkelt glömmer att scanna vissa varor, och då går dom ju hem med varor som dom inte betalat för.

Jag har även tvättat bilen idag på morgonen innan jag åkte hem till min mor och fikade lite. Sen var jag ute på en promenad i en timma ungefär, för att sedan åka hem och styrketräna lite och slänga in skinksteken i ugnen som jag köpte i affären idag på morgonen. Jag köpte en ickemarinerad idag som jag själv la i en påse tillsammans med olja, soja och citron. Gned sedan in köttet med salt och peppar innan det åkte in i ugnen. Skall bli spännande och se om det smakar något gott eller ej.

Nej nu får det räcka för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar