söndag 12 september 2010

4 timmars promenad!

Idag på morgonen vid 07:30 gav jag mig iväg ut för att gå en sväng. Efter att ha gått en stund plockade jag upp min mobil och började leta efter cacher (Geocaching), hittade den ena efter den andra.....och flera mycket roliga och genomtänkta gömmor. Jag var överallt! Jag sprang runt på gator, i skogen, klättrade i berg....och jag förvånades över hur många det var som var ute och gick med sådana här stavar, vad är grejen med dom? jag trodde att det bara var gamla människor som hade med sig sådana för att dom var rädda för att ramla omkull. ;-)

På väg hem, efter att ha vart ute i 3½ timma redan, stannade jag till vid mataffären där jag brukar handla för att köpa lite saker för veckan som kommer. På väg mot kassorna stannade jag till vid drickan och började titta på bubbelvatten....ramösa, loka m.m, och till min förvåning så la jag märke till att 0,5L och 1,5L kostade exakt lika mycket. Det måste ju vara något fel tänkte jag och ropade till en tjej som jobbade där. Hon blev lika förvånad som mig och tyckte att det måste ju vara något fel. Hon sa dock att hon skulle hämta killen som hade hand om denna avdelning. Jag stod och väntade en stund innan hon kom tillbaka med denna killen som sa att priserna stämmer. Jag sa att; "Så du menar att 3 gånger så mycket kostar lika mycket? det är alltså samma pris på den stora som den lilla flaskan?" Och ja, så var tydligen fallet....mycket konstigt må jag säga, men men, det blev en stor flaska loka med päronsmak.

När jag kom hem var jag bara tvungen att söka på nätet om dom här stavarna. Och det visar sig att om man har med sig stavar när man är ute och går, och med rätt användning, så kan man förbränna dubbelt så mycket kalorier som när man går utan. Tycker det låter väldigt märkligt. Jag skulle dock aldrig klara av att visa mig med ett par stavar i händerna, tycker det ser fruktansvärt dumt ut.

Nej nu skall jag äta en halv grillad kyckling som jag köpte mig i affären tidigare. Sedan blir det till att tvätta lite och bara softa framför tv/datan tror jag, innan det är dags att lägga sig för att sedan gå upp 04:00 för att börja
en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar