söndag 26 september 2010

Nötsteken

Idag har jag sprungit runt i skogen igen och klättrat i berg för att leta efter cacher. Efter nästan 2 timmar var jag helt slut och åkte förbi min mor för en snabbfika. På väg hem stannade jag till i affären igen och köpte lite saker som jag hade missat igår, och köpte där även en nötstek för första gången någonsin.

Sen bar det iväg hem för att kolla upp på nätet hur man lämpligast skulle tillaga denna. Den fick stå i ugnen i 150 grader i nästan 2 timmar. Åt en tredjedel av den så som den var med lite tomater till, smakade mycket gott :-P

Sedan har jag fått fixat med lite saker i mitt kök som jag renoverade för 2-3år sedan. Sågat och slipat lite så nu har jag slipdamm överallt...mindre kul, men det är bara till att städa undan.

Har den senaste tiden gått och funderat på om jag skulle försöka sluta röka igen, det är en jävla skit man håller på med, på alla sätt och vis. Men tyvärr är det ju lättare sagt än gjort....får se hur det blir med det.

Nej nu skall jag försöka träna lite och sedan röja undan det värsta i köket. Sen blir det till att bara slappa ett par timmar innan det är dags för sängen igen och en ny strålande vecka på jobbet! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar