torsdag 16 september 2010

Kycklingsallad med bulgur

Idag har det inte hänt så mycket. Haft en bra dag på jobbet förutom att jag fick sitta och vänta i nästan 2 timmar på att få något att göra. Hade man bara vetat om i förväg hur lång väntetid det skulle bli så hade man ju kunnat gått och lagt sig och sovit en stund, men men. På vägen hem så stannade jag till på en nyöppnad salladsbar i närheten av där jag bor. Dom hade ett flertal sallader att välja mellan, och man kunde välja att antingen ha pasta eller bulgur i salladen. Hade aldrig ätit bulgur tidigare så jag ville testa och se hur det var. Jag beställde en kycklingsallad med bulgur och sweet-chili-currydressing, och jag måste säga att det var riktigt gott och ett nyttigare alternativ. Tittar man dock på bilden nedan så ser det inte så trevligt ut....ser ut som små grön/gula stenar, men smakar alltså bättre än hur det ser ut, och riktigt trevlig konsistens. Nu skall jag försöka få tummen ur röven och städa lite, och sedan blir det i vanlig ordning att slappa framför tv´n/dator.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar