torsdag 11 november 2010

Nya köksmöbler

Jag tror det snart är 3år sedan sen jag renoverade mitt kök, och sen dess har jag inte haft några köksmöbler. Igår satt jag och bläddrade lite bland annonser på blocket, och fick då syn på ett barbord med 2 barstolar som såg helt okej ut. Jag fick ett ryck och ringde på annonsen och en timma senare så var jag hemma med mina nya köksmöbler.

Idag har jag vart på Colorama och köpt bets, lack, sandpapper och en pensel. Och i ett par timmar efter jobbet idag så har jag slipat bord och stolar, och betsat bordet och en stol. Det verkar dock bli lite väl mörkt....inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men vi får se hur det ser ut när det har torkat. Den andra stolen får jag ta i morgon....sen är det tänkt att jag skall lacka med matt lack också.....tror dock att jag ev bara kommer lacka själva bordsskivan.

Lägger här upp en bild ifrån annonsen på blocket, skall även lägga upp en bild på hur det blev efter betsningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar