lördag 27 november 2010

Lampa och nya kläder

Ja då var det ett tag sedan man skrev här igen då. Har väl hänt en del sen sist, men känner inte att jag vill eller orkar gå in varje dag och skriva om vad som har hänt, eller inte hänt.

Jag var iallafall iväg för en vecka sedan på IKEA för att köpa mig en ny lampa till köket, iallafall var det tänkt så. Men efter att ha försökt få den att passa bra in i köket så fick den hängas upp i vardagsrummet istället.

Som synes på bilden till vänster så är det en "ljuskrona" med vartannat elektriskt ljus och vartannat för stearinljus. Jag tycker vita ljus är rätt tråkiga, så det fick bli mörkröda ljus.


Jag gillar även effekten av att det rinner stearin längs med sidorna på ljusen, men på våra nya stearinljus så gör det ju inte det längre, så därför tog jag och tände ett ljus, och sedan lät jag det droppa över dom andra. Resultatet blev helt okej tycker jag;

Idag var jag borta på Allum, helt hysteriskt mycket folk var det. Jag åkte mest dit för att skaffa mig ett par nya byxor. Efter att jag har gått ner så mycket i vikt så tappar jag dom flesta byxor jag har nu. Affären jag alltid besöker är ju Jack And Jones. Men givetvis hade dom inte min storlek på det enda par byxor som jag ville ha. Hon tog dock mitt nummer och skulle höra av sig i veckan när dom får in nya.

Istället för byxor så fick det bli 3 stycken tröjor och en t-shirt. En riktigt tjock och go tröja plus 2 halvtjocka. Jag hade dock tagit storlek smal på en av tröjorna, så jag får åka tillbaka någon dag och byta ut den.


Nej nu skall jag laga lite mat, träna, och sedan blir det nog någon bra film och bara mysa resten av dagen.

/N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar